Saturday 6 September 2014

Tips | ATASI SAKIT TANPA PARACETAMOL

Korang tau kan Paracetamol tu apa? 

Paracetamol atau singkatannya PCM ialah dadah yang dibenarkan sebagai ubat tahan sakit. PCM yang glamer ialah Panadol. Takpun yang mana ambil kat hospital kerajaan ada yang panggil sebagai ubat KK sebab kat tablet terukir KK yang saya rasa bermaksud Kementerian Kesihatan.

Tips ini ialah cara saya. Iaitu apabila saya rasa nak demam, saya sakit kepala, saya rasa bisa badan, rasa seram sejuk atau lain-lain rasa yang badan ni macam kurang sihat lalu perlukan efek PCM, saya akan telan dua suplemen kegemaran saya iaitu B Complex dan Ostematrix ini serentak!

Ostematrix + B Complex = Set Migraine
Ostematrix + B Complex

Mujarab. Berkesan kat saya. Memang sangat membantu legakan sakit kepala atau bisa badan yang saya alami.

Sejak dapat tips ni, memang dah lama saya tak beli Panadol. Stok PCM di rumah bukan lagi satu keperluan.

Itu cara saya. Tak salah kalau korang pun nak cuba. Sekurang2nya dapat membantu kurangkan kemasukan dadah ke dalam tubuh kita. Betul tak?

Malah, memang dua suplemen ini pun yang dicadangkan sebagai Set Migraine Shaklee. Tapi kalau korang memang ada migraine, saya suggest tambah satu lagi suplemen iaitu CoQHealth. Memang sangat sesuai dan insya Allah melegakan atau bantu hindarkan sakit migraine korang.

CoQHealth Shaklee
CoQHealth Plus Shaklee

Oh ya. Kalau rasa seram sejuk macam nak demam pun saya akan cepat-cepat ambil Vita C dan Nutriferon untuk tingkatkan imunisasi tubuh saya.

Tak rugi pun cuba. Kalau bukan sebab tak sihat pun boleh consume (makan) suplemen-suplemen ini secara berterusan sebab banyak manfaatnya yang lain.

Sekian tips daripada saya. Moga bermanfaat!

Disclaimer: Fungsi asal/sebenar suplemen Shaklee bukan untuk merawat ok. Tips ini juga bukan bertujuan untuk merawat. Sekadar satu cadangan sebagai usaha alternatif untuk melegakan apa yang anda rasa. Saya dah cuba. Sangat membantu saya.

Salam sayang,
mami zuli

No comments:

Post a Comment