Thursday 14 August 2014

Sihat | BAGAIMANA GLA COMPLEX MEMBANTU ANDA UNTUK HAMIL

GLA Complex Shaklee membekalkan tubuh dengan asid lemak Omega 6 iaitu Asid Gamma Linolenik (GLA) semulajadi yang diekstrak daripada bunga Borage. Selain minyak bunga Borage, GLA Complex juga mengandungi minyak biji benih bunga Matahari dan Vitamin E.

Persoalannya: Bagaimana suplemen ini membantu anda untuk hamil?

Pertama, GLA Complex membantu seimbangkan hormon wanita.


- Apabila hormon seimbang, kesihatan dalaman wanita meningkat. Malah kandungan Vitamin E di dalamnya juga membantu meningkatkan kesihatan sistem reproduktif wanita serta menguatkan rahim.

- Apabila hormon seimbang, masalah yang berpunca daripada ketidakseimbangan hormon seperti cyst dan lain-lain yang selama ini mungkin menjadi punca anda gagal hamil, mungkin dapat diatasi. Memang telah terbukti ramai yang berjaya atasi masalah cyst mereka selepas amalkan GLA Complex.

- Apabila hormon seimbang, aturan/kitaran haid dapat diperbetulkan dan aliran haid juga lebih lancar. Kitaran haid yang teratur memudahkan anda menentukan hari subur anda.

Keduanya, GLA Complex membantu menghasilkan cecair mukus wanita.


- Cecair mukus ialah cecair yang terhasil di serviks/faraj wanita. Rupanya seperti putih telur yang mentah.

- Cecair ini mampu memberi keselesaan kepada hubungan suami isteri dengan bertindak umpama cecair pelincir. Keselesaan memberi peluang untuk anda tingkatkan kekerapan hubungan. Kekerapan yang tinggi pula dapat meningkatkan kebarangkalian anda untuk hamil.

- Sifat cecair mukus juga sangat sesuai sebagai medium untuk sperma berenang ke arah ovum malah membantu sperma untuk hidup hingga 5 hari lamanya. Medium yang sihat dan tempoh jangka hayat sperma yang panjang meningkatkan lagi kebarangkalian ia berjaya menjumpai ovum untuk bersenyawa.

:)

Haa, itu lah sebabnya kenapa GLA Complex disarankan untuk wanita yang sedang berusaha untuk hamil.

Berita baiknya, bukan itu sahaja manfaat GLA Complex tau!

Boleh klik sini untuk ketahui manfaat GLA Complex yang lain.

Dan klik sini untuk ketahui cara makan untuk hamil.

Salam sayang,
mmy zuli

your gojes SID
WhatsApp: 0192286464
Facebook: Zuliana Mohd Rafar
Email: gojesmami@gmail.com

No comments:

Post a Comment