Friday 1 August 2014

Sihat | GLA COMPLEX BUKAN SEKADAR UNTUK WANITA

GLA Complex Shaklee ni sinonim dengan EPO (Evening Primrose Oil).

EPO pula sinonim untuk kesihatan wanita.

Makanya ramai yang fikir GLA Complex Shaklee hanya untuk wanita.

Salah, salah, salah.

Kenapa EPO elok untuk wanita? Sebabnya EPO mengandungi sejenis asid lemak (Omega 6) yang dinamakan GLA dan GLA ini lah yang membantu meningkatkan kesihatan wanita.

Kenapa EPO? Tiada tumbuhan lain ke yang mengandungi GLA? Jawapannya ada, namun bunga (Evening Primrose) ini lebih mudah dan murah diperolehi. Sebab tu ramai yang menggunakan EPO untuk dapatkan khasiat GLA tadi.

Bagaimana dengan GLA Complex Shaklee?

GLA Complex Shaklee diekstrak daripada bunga Borage yang mempunyai GLA yang berkualiti dan berkepekatan lebih tinggi. Dikatakan kepekatan GLA di dalam Minyak Borage ialah 25% berbanding GLA di dalam EPO yang hanya berkepekatan 10%.

Selain itu, GLA Complex juga mengandungi Minyak Biji Matahari. Ini menjadikan GLA Complex istimewa berbanding minyak EPO biasa kerana lengkap dengan kandungan berikut:

- GLA (Asid Gamma Linolenik).
- LA (Asid Linolenik).
- Vitamin E.

GLA Complex Shaklee memang sangat sesuai untuk kesihatan wanita tetapi itu bukan lah satu2nya manfaat GLA Complex.


Berikut ialah antara manfaat GLA Complex:


- Bantu seimbangkan hormon. Jangan silap, ia bantu seimbangkan hormon, bukan bekalkan hormon! Sebab tu orang perempuan ke lelaki ke tiada masalah untuk ambil GLA Complex. Hormon yang seimbang bantu betulkan aturan haid wanita, atasi simptom PMS haid dan menopause (seperti senggugut, moody, sakit payudara dan lain-lain), mengatasi masalah jerawat yang berpunca daripada ketidakseimbangan hormon serta memelihara kesihatan prostat lelaki.

- Bantu hasilkan cecair mukus wanita untuk keselesaan hubungan suami isteri di samping beri persekitaran yang sihat untuk pergerakan sperma. Semestinya ia disarankan dalam Set Kesuburan Wanita.

- Bantu meringankan dan mengurangkan simptom2 yang dialami oleh pesakit diabetic neuropathy seperti rasa kebas2 dan sakit2 pada bahagian anggota tubuh, dapat menurunkan kadar glukosa dalam darah seterusnya memperbaiki saraf. 

- Bantu turunkan paras kolesterol dalam badan dan mengawal tekanan darah.

- Bantu kurangkan radang aka bertindak sebagai anti inflamasi. Contoh radang ialah seperti Gout, Arthritis Rheumatoid (radang sendi), masalah gatal-gatal, eczema dan lain-lain. 


Testimoni: 

Makcik saya sendiri yang mengidap simptom Arthritis Rheumatoid tahap jari merekot dan perlu bantuan kerusi untuk solat, kini bebas ubat tahan sakit setelah konsisten amalkan GLA Complex. Best kan!


Oleh itu, siapakah yang sesuai ambil GLA?

- Perempuan yang haidnya tidak teratur.
- Perempuan yang alami senggugut atau PMS yang teruk semasa haid.
- Perempuan yang akan/sedang/telah menopause.
- Perempuan yang sedang berusaha untuk hamil.
- Pesakit diabetes.
- Pesakit arthritis rheumatoid.
- Pengidap eczema.
- Pengidap kolesterol tinggi.
- Sesiapa yang ingin mengatasi masalah jerawat dan jeragat.

- Sesiapa yang kulit cantik dan gojes! :)


Berapa dos yang disarankan?

1 biji, 2-3 kali sehari untuk dewasa.


Siapa yang tidak sesuai ambil GLA Complex?

Bayi berumur 1 tahun ke bawah dilarang ambil suplemen ini. Wanita hamil juga tidak sesuai jika tiada keperluan kerana dikhuatiri memberi kesan kepada janin. Begitu juga dengan mereka yang mengidap sawan, suplemen ini tidak sesuai untuk anda!

Untuk pengetahuan semua, GLA Complex ini adalah antara suplemen yang customer saya repeat order terutamanya dari kalangan wanita berumur 30an ke atas. 

Haa korang pun nak jadi gojes macam diorang kan? Jom sambar set promo Beli 6 Percuma 1 bulan ni (Ogos 2014).

Cepat-cepat hubungi saya cepat!

:)

Salam sayang,
mmy zuli


WhatsApp : 019-2286464
Email : gojesmami@gmail.com
FB : Zuliana Mohd Rafar
your gojes Shaklee Independent Distributor

No comments:

Post a Comment