Thursday 21 August 2014

Testimonial | GLA SHAKLEE LURUHKAN CYST

Puas saya scroll timeline FB saya. Tapi tak jumpa. April atau Mei 2013 yang lepas, saya ada kongsikan testimonial kakak saya selepas beliau mengambil GLA Complex. Tapi post tersebut tak ada. Agaknya memang saya dah delete kot sebab kemudiannya kakak saya tu ada FB, mungkin saya delete sebab khuatir kakak segan walaupun kakak saya tak tegur pun. Haishh.. Lupa lah.

Yang pasti memang saya takde simpan dah WhatsApp perbualan saya dengan kakak pada waktu itu. Printscreen/screen capture pon takde. Tak reti lagi nak buat printscreen bagai masa tu. Hahaha!

Ye saya agak jahil bab gajet2 ni. Walaupun saya belajar bidang yang berkaitan. Tett.

Pendekkan cerita, berikut saya cuba imbau balik perbualan atau kronologi testimonial kakak saya:


"Saya dah 4 bulan tak period, tadi jumpa doktor. Doktor scan bagitau saya ada cyst. Tapi saya nak try check dengan doktor panel pulak."

"Cyst? 4 bulan tak period? Boleh pulak awak tunggu sampai 4 bulan ye? Kakti try makan GLA Complex la. Elok untuk atasi cyst dan regulate menses."

"GLA? Apa tu?"

"Suplemen Shaklee. Elok untuk betulkan hormon badan kita."

"Ooo. Nanti saya kompomkan balik la nak ambil ke tak. Saya nak tengok apa kata doktor panel saya pulak dulu."

Selepas kakak jumpa doktor panel.


"Saya dah jumpa doktor. Memang betul ada cyst. X cm. Doc bagi saya ubat XXXXsone."

(Sori. Tak ingat dah berapa cm. Tanya kakak pun tak ingat. Sabar je lah. Nama ubat tu memang kompom lah dah lupa kan.)

"So kakti nak makan ubat doktor tu la ye? Tak mau try GLA Complex?"

"Itula. Saya tanya doktor, perlu ke saya ambil suplemen GLA. Doktor tanya saya balik kenapa pulak nak kena ambil GLA? Tak perlu pun katanya. Tapi ubat yang dia bagi tu ada steroid."

"Macam mana kakti tau ubat tu ada steroid?"

"Dulu ada member pharmacyst ajar kalau ubat yang namanya berakhir dengan 'sone', ubat tu ada kandungan steroid."

"Ooooo saya pun baru tau. Well, kalau saya jadi doktor pun saya tak advice patient saya ambil suplemen rasanya. Sebab tugas saya merawat, bukan tentukan apa yang elok dimakan. Peranan doktor tak sama dengan pakar nutrisi/pakar pemakanan dan ahli farmasi. Apa kata kakti bagi peluang kat diri sendiri ambil GLA tu dulu. Kalau tak berkesan, then baru lah kakti ambil steroid. Steroid tu banyak kesan sampingan tau. Tapi suplemen Shaklee, macam GLA ni diekstrak daripada bunga, tiada adunan kimia, memang selamat."

"Ok lah. Saya ambil GLA dulu lah. Saya pun takut nak ambil steroid ni sebenarnya. Takut makin gemok. Hahahaha."

Kakak makan GLA. Belum sebulan sebab belum habis sebotol, dia WhatsApp saya balik.


"Kakti period!"

"Wahh. Bagus lah tu. Dah jumpa doktor balik belum?"

"Belum. Nanti saya update balik lepas saya jumpa Doktor."

Selepas beberapa hari.


"You know what, doc scanned me again. My cyst gone. Saya tanya gak macam mana boleh hilang. Dia cuma jawab memang kadang2 macam tu. Tak puas hati betul saya dengan jawapan dia. Tapi saya tak bgtau dia yang saya ambil GLA."

"You should tell him I guess. Hahaha. Alhamdulillah no more cyst. I am happy!"

"Tapi saya rasa macam rugi pulak bila datang bulan ni. Kalau tak saya dapat solat tiap hari tau!"

"Eh ada pulak pikir gitu. Lagi bahaya kalau darah kotor kakti dok tersimpan dalam rahim. Silap2 boleh beranak pinak cyst tu. Biar lah sihat, bleeding every month. Kalau sakit nanti lagi susah nak beribadat tau. Lagipun apabila tak solat masa datang bulan, kita tetap dapat pahala sebab meninggalkan perkara yang dilarangNya."

Seorang adik cuba menasihati kakaknya. Eceh. Haha.

Well, memang saya sangat happy masa tu. Syukur sangat GLA Complex berjaya meluruhkan cyst dan darah kotor kakak saya. Semestinya dengan izinNya.

Kalau korang pun ada masalah yang sama, cuba lah. Tak salah mencuba. Moga-moga berhasil dan bantu anda lebih sihat!

Apa sebenarnya manfaat GLA Complex? Klik sini untuk ketahui lebih lanjut.

Salam sayang,
mmy zuli

Ehem, saya jual Shaklee. Boleh hubungi saya.

WhatsApp : 019-2286464
Email : gojesmami@gmail.com
Facebook : Zuliana Mohd Rafar

No comments:

Post a Comment